• Selkäryhmät alkavat viikolla 36!

    Selkäryhmät!

    Syksy alkaa olla jo ovella, mikä tarkoittaa, että selkäryhmät käynnistyvät! Uutena ryhmänä aloittaa perjantain senioriryhmä sekä lempeä aamujooga (mikäli riittävästi osallistujia). Kaikki selkäryhmät alkavat viikolla 36 (3.9. alkaen), ensimmäinen kerta on avoin kaikille! Eli myös uudet innokkaat jumppaajat voivat tulla maksutta kokeilemaan näitä ryhmiä tuolloin viikolla 36. Vanhatkin ovat tervetulleita näyttämään esimerkkiä jo ensimmäisellä kerralla. Tänä syksynä kertoja tulee siis yhteensä 14, eli Fysakos tarjoaa ryhmäläisille yhden kerran lisää, vaikka hinnat pysyvät samana! Kausimaksu (syksy tai kevät) on jäsenille 49 euroa, ja niille jotka eivät kuulu selkäyhdistykseen hinta on 69 euroa. Vetäjinä toimii tutut fysioterapeutit: Saara, Satu ja Markus. Alla vielä kuvaukset ja aikataulut ryhmistä.

    Lempeä selkäharjoittelu, ohjaaja: fysioterapeutti, liikunnanohjaaja Markus/ fysioterapeutti Saara
    ti klo 11:00-12:00, ke 17:30-18:30 yläkerta

    Lempeä selkäharjoitteluryhmä jumppaa yläkerran salissa, joka on katutasossa. Tässä ryhmässä tavoitteena on parempi tasapaino, liikkuvuus, kehon hallinta sekä hahmotus. Joka kerta koitetaan saada pieni hiki päälle, mutta ilman että paikat kipeytyvät! Lihaskuntoa tehdään monipuolisesti koko kehoon, erityisesti keskivartaloon. Käytetyt vastukset pidetään pieninä.

    Vahvistava selkäharjoittelu, ohjaaja: fysioterapeutti Satu
    ma klo 16:30-17:30, ti klo 18:00-19:00 alakerta

    Vahvistavassa selkäharjoitteluryhmässä vahvistetaan koko kehoa, huomioon ottaen selkävaivat sekä jumppaajien yksilölliset tarpeet. Ryhmä harjoittelee alakerrassa toiminnalisen liikunnan salissa. Tunti koostuu alkulämmittelystä, kuntopiiristä sekä loppujäähdyttelystä. Jokainen saa tehdä oman kuntonsa ja tuntonsa mukaan. Liikkeitä pyritään soveltamaan jokaiselle sopivaksi, ja jokaiseen kuntopiirin liikkeeseen annettaan raskaampi ja kevyempi vaihtoehto.

    Miesten selkäryhmä, ohjaaja: fysioterapeutti Saara
    ke klo 18:30-19:30 alakerta

    Miesten selkäryhmässä kohotetaan kuntoa monipuolisesti ottaen huomioon selkävaivat sekä miehille tyypilliset ongelma-alueet esimerkiksi lonkkien liikkuvuus. Ryhmä harjoittelee alakerrassa toiminnallisen liikunnan salissa ja ryhmässä käytetään monipuolisesti hyväksi erilaisia kuntoiluvälineitä. Jokainen saa tehdä oman kuntonsa mukaisesti ja kaikkiin liikkeisiin löytyy myös kevyempiä tai raskaampia vaihtoehtoja.

    Seniori ryhmä, ohjaaja: fysioterapeutti, liikunnanohjaaja Markus
    pe 11:00-12:00 alakerta

    Monipuolista tasapainoa kehittävää harjoittelua, sekä lihaskuntoa ylläpitävää/kehittävää harjoittelua. Harjoittelu tehdään jokaisen oman kunnon mukaan, pienillä vastuksilla. Liikkeitä sovelletaan kaikille sopiviksi. Tavoitteena saada pieni hiki ja pitää hauskaa liikunnan merkeissä!

    Mouse-Weightlifting-Funny-Exercise-Picture